Boka tid via vår bokningstjänst

Låt oss hjälpa dig att bli smärtfri och ge dig verktygen att förbli så. Vi hjälper dig med många typer av skador och sjukdomar.

Boka en tid direkt via vår bokningstjänst.

Har du problem med bokningstjänsten så tveka inte att kontakta oss på 0498-213090 så hjälper vi dig .  Hittar du ingen tid som passar? Skriv upp dig på väntelistan.

COVID-19 INFO

Vi följer folkhälsomyndigheternas rekommendationer och är alltid noga med hygien och städning. Handdesinfektion finns på flera ställen på kliniken och vi använder munskydd vid patientnära kontakt.

Om du har förkylningssymptom ber vi dig avboka din tid. Vi vill också be dig hålla avstånd i väntrum och vänta utanför om du är tidig till din bokade tid.

Tillsammans hjälps vi åt att stoppa smittspridningen.

HÄR KAN DU NYTTJA DIN

SJUKVÅRDSFÖRSÄKRING

Om du har en sjukvårdsförsäkring och vill boka tid hos oss ringer du ditt försäkringsbolag och ber om att få komma till Rygg- och Sportskadekliniken. Därefter hjälper försäkringsbolaget dig med att boka en tid. Du kan därför lägga all din tid och fokus på att bli återställd.

Söker du annan form av sjukvård? Be ditt försäkringsbolag att få komma till vår systerklinik Privatläkarna Visby. Vi har ett tätt samarbete och hjälper varandra att hitta rätt behandling för dig.

Några av försäkringsbolagen vi arbetar med:

if.png
5a27d03b52b1cc0d022e6d6d.png
Trygg-Hansa-Logo.png
GNI-HiResLogos-2-small.png
Länsförsäkringar_logo_Lansforsakringar.p
skandia.png
Försäkrigsvård

BOKNINGSVILLKOR & BRA ATT VETA

KONTAKTA OSS

Skicka gärna ett meddelande till oss om du vill skriva upp dig på vår väntelista, boka en föreläsning eller om du har frågor.

Visborgsallén 33

62150 Visby

Tack för ditt meddelande!

Avbokning

Du kan avboka din tid kostnadsfritt senast 24 timmar innan ditt besök. Detta görs enklast via telefon. Vet du att du har förhinder eller av någon anledning inte kan komma så tveka inte att kontakta oss, då kan någon annan få din avbokade tid.

Remiss

Du behöver inte någon remiss för att komma till oss, men har du en får du gärna ta med den. Om läkarutlåtande eller röntgensvar finns lättillgängligt för den aktuella skadan medtag gärna dessa.

Betalning

Behandlingskostnaden är 650 kr (690 kr från 1 mars 2023) och betalning sker via kort, faktura eller swish. Vi kan tyvärr inte ta emot kontanter.

Vid uteblivet besök tar vi ut en avgift om 400 kr. Har du bokat tid via en sjukvårdsförsäkring tar du kontakt med ditt försäkringsbolag vid frågor om betalning.

Lokalen

När du kommer till kliniken sätter du dig i väntrummet som du hittar direkt till höger när du passerat in genom Form Visborgs huvudentré. Det krävs ingen anmälan i receptionen men har du frågor besvaras gärna dessa.

Inför ditt besök

Du behöver inte förbereda dig på något särskilt sätt inför ditt besök. Vid första besöket behöver du inte ta med dig träningskläder då fokus oftast ligger på undersökning, diagnostisering och behandling av den aktuella skadan. Behövs träningskläder kommer vi informera dig om detta.

Hos Rygg- och Sportskadekliniken är du som patient fullt försäkrad och vår legitimerade personal arbetar under Socialstyrelsen och har full sekretess samt tystnadsplikt.